Hét plusz egy jó tipp az Instagramhoz

Hét plusz egy jó tipp az Instagramhoz

Hét plusz egy jó tipp az Instagramhoz

Eldöntötted, hogy az Instagram jó lesz a vállalkozásodnak, de kérdés, miként készíts igazán jó oldalt? Fontos döntések előtt állsz: a fiók elnevezésétől kezdve a képi világ megtervezésén át számtalan kérdést fel kell tenned magadnak. Összefoglaltuk a hét legfontosabbat, és tettünk hozzá egy extrát.

Az Instagram-fiók  felépítését ugyanúgy meg kell tervezni, mint a Facebook-oldalad frissítését. Mérlegeld:

  • Mit tudsz képként megjeleníteni?
  • Ki tud megfelelő minőségű képeket készíteni?
  • Milyen képi világot választasz?
  • Milyen stratégiát alakítasz ki?
  • Hogyan építed fel a fiókodat?
  • Mire használod a fiókot?
  1. Fontos a jó név

A fiók, vagyis account neve lehetőség szerint legyen a céged, márkád neve vagy annak rövidítése. Ha ez nem oldható meg, a terméked nevére, a tevékenységedre utaló elnevezést válassz. A profilkép lehet a cég logója, de lehet a te képed is, ha így szeretnéd. Az Instán lehetőség van 150 karakteres bemutatkozásra is, itt a legfontosabbakat közöld: ki vagy és mivel foglalkozol. Szintén itt helyezhetsz el egy linket, ahol megtalálható leszel – ez lehet a honlapcímed, vagy azon belül kiválaszthatsz egy menüpontot, és akár azt is megteheted, hogy folyamatosan cserélgeted ezt a linket, ahogyan a kampányaidat alakítod.

  1. Mi legyen a képeiden?

Egy fodrász a legszebb frizurákat kiteheti az oldalára, egy belsőépítész egy-egy szép enteriőrt, a cukrász a tortáit és így tovább. Ha valamilyen terméket gyártasz, abban gondolkozz, mi mindent lehet vele készíteni. A lényeg a kreativitás. A zsírkrétagyártó cég készíthet klasszikus képeket zsírkrétaátiratban, s ez képezheti az Insta-portfóliót, de itt akár gyerekeket is lehet szerepeltetni  egy-egy kép erejéig.

A poén, a vicc a szimpátia kivívására nagyon jó. Erre az Instagramon is építhetsz, akár úgy, hogy fűnyírókat, kerti gépeket forgalmazó boltodat legelő birkákat és kecskéket ábrázoló képekkel teszed szimpatikussá a képmegosztó portálon. Ez persze csak egy poén, ha ebbe az irányba indulsz, nagyon nagy munka lesz a folyamatos viccszínvonal fenntartása.

Ám ne felejtsd el, hogy ha folyamatosan viccelsz, nehezebben vesznek komolyan hosszú távon. Tehát a megfelelő egyensúlyra figyelni kell.

  1. A minőség fontos

A képek minőségére érdemes figyelni, mert átlagos fotókkal biztosan nem fogsz kitűnni. Bár gyerekkel és kis állattal mindent el lehet adni, ezeket jobb, ha hanyagolod. A funkciótlan cukiság azért nem nyerő, mert itt az egyediségeddel kell kitűnni, mindezt olyan módon, hogy könnyen lehessen a cégedhez, a márkád értékeihez vagy a vállalkozásod filozófiájához kapcsolni.

  1. Adj leírást a képekhez!

A képekhez adj leírást, tedd hozzá, hol készültek, mi van rajtuk. Ha lehet, angolul is írj valamit a képhez, nem tudhatod, kik látják majd. A fotókat hashtaggel is lásd el. Ezek címszavak, amelyekre rá lehet keresni. A sütijeidet például elláthatod a #cake hashtaggel, így aki követi az efféle tartalmakat, megtalálhatja. A megosztásokon alapuló fiókokba is bekerülhetsz így, ahol több ezren is láthatják a képedet.

  1. Több száz ötlet kell

Mielőtt belevágnál, gondold végig: milyen képekkel tudod megtölteni a fiókodat. Akár naponta tucatnyi képet is kitehetsz, de ha nem akarsz vagy tudsz napi szintű megjelenésben gondolkodni, heti egy-két megosztással mindenképpen érdemes számolni. Ez is évente 700 képet jelent. Csak olyan témák jöhetnek szóba, amelyeknél nagyon fontos a vizualitás. Bármilyen típusú képekben gondolkozz, számolj úgy, hogy kimeríthetetlennek kell lennie a lehetőségek tárházának. Ülj le akivel csak tudsz, és gyűjts képötleteket (ha nincs erre Instagram-felelős munkatárs vagy külön kreatív csapat).

  1. Szervezz kampányokat!

A puszta képfeltöltések mellett kampányokat is szervezhetsz. Az általad kitalált hashtaggel a követőid tölthetnek fel képeket kedvezményért vagy extra ajándékért cserébe, de akár arra is építhetsz, hogy egy termékeddel készítsenek szelfiket a rajongóid, amikor nyaralnak. A kampányok között érdemes szünetet tartani, nehogy unalmasá váljanak a feladatok. Ezek mind építik a közösséged, így márkahűségre, gyakoribb vásárlásra és visszatérő vásárlókra számíthatsz hosszabb távon.

  1. Használd a Facebookot is!

Az Instagram-képeidet mindig tedd ki a Facebook-oldaladra (is). A céges mellett itt a személyes faladra is felpakolhatod az alkotásokat, hadd jöjjön több helyről is látogató. Az Insta-fiók összekapcsolható a Facebook-fiókkal, vagyis elvileg csak egy mozdulat a megosztás.

+ 1 Válaszolj mindenkinek!

A kép felrakása mellett itt is fontos a visszacsatolás. Ha téged követni kezdenek, te is kövess másokat. Kedvelj oldalakat, képeket, válaszolj a reakciókra és legyél kedves még a kritikus megszólalókkal is! Itt egyértelműen a rokonszenvre, kreativitásra építesz, nagyon fontosak az emóciók.