Miért jó az Instagram egy vállalkozásnak?

Miért jó az Instagram egy vállalkozásnak?

Mi a jó az Instagramban egy vállalkozásnak?

Az Instagram egy főleg a fiatalabb korosztály körében népszerű képmegosztó felület. Magánszemélyeknek találták ki, hogy saját képeiket megoszthassák másokkal, de mára már üzleti fiók nyitására is van lehetőség. Megnéztük, mire jó az Insta egy vállalkozásnak.

Az Instagram rendkívül egyszerűen használható alkalmazás, amely a Facebook után a legnépszerűbb a magyar fiatal netezők körében. Ha eldöntötted, hogy a közösségi médiumok  közül ezt választod, tudnod kell, hogy ez a platform leginkább mobilon élvezhető, a weben csak képeket lehet nézegetni rajta, posztokat közzétenni nem. Az alkalmazást letöltve egy fiókot kell regisztrálni, ez lehet céges fiók is. Ezt követően a telefonra küldött vagy azzal készített képeket egy gombnyomással közzé lehet tenni.

Annak érdekében, hogy az átlagos képekből is látványos alkotásokat lehessen készíteni, különböző szűrők állnak rendelkezésre, amelyek a képek színvilágát, hangulatát módosítják.

A kulcs a hashtag

Az úgynevezett hashtagek beszúrásával (ezek alapvető kulcsszavak egy kettős kereszt jel után, amely kombináció kereshető a rendszerben) akár tízezer felhasználó készülékén is megjelenhet a képed, illetve ezekre keresve bárki megtalálhatja az alkotásod. Ha például csodaszép sütiket készítesz, Instagram-fiókodba érdemes felpakolni a legszebbekről készült képeket, a kapcsolódó kulcsszavak kíséretében, így széles körben ismertté válhatnak.

Az Instagram maximum 30 hashtag beszúrását engedélyezi, de a szakértők szerint 4-5 jól megválasztott (népszerű, a követők számát emelő) kulcsszó már elegendő lehet. A lényeg azonban ezeknél is az, hogy a hashtag illeszkedjék a képhez.

Az imázst erősíti a képmegosztás

Az Instagram-jelenlét ugyanakkor nem ösztönöz vásárlásra. Nem az a célja, hogy hirdetéseket pakolj fel, s erre nem is alkalmas

– foglalható össze Máté Balázsnak, a Marketing Professzorok Kft. vezetőjének a témában adott tanácsa. A képmegosztóval a rajongóid, követőid számát tudod növelni, illetve erősíteni tudod a magadról kialakított imázst. Közvetve használhatod egyfajta hirdetési felületként, de ezt áttételesen, a közösségedet bevonva célszerű megtenned. (Lehet rajta persze hirdetni is, de a fiókodat nem érdemes reklámok közlésére használni – ez nem fog működni)

Ha például a sütiboltodat szeretnéd népszerűsíteni, a különleges, egyedi édességfotók mellett indíthaszt egy versenyt „a legkülönlegesebb helyen fotózott tejszínhabcsúcs” témában. A rajongók, követők a megfelelő hashtaggel ellátott képeik révén népszerűsítik az oldalad, te pedig ezt a győztesnek felajánlott ingyensütivel honorálhatod.

Ebben az esetben figyelj arra, hogy a választott hashtag egyedi legyen. Ezt megteheted, ha a választott kulcsszót beírod az Instagram keresőmezőjébe – ha nincs találat, a taget még nem használta senki.

Instagram pró és kontra

Érdemes alaposan végiggondolnod, kell-e neked Instagram-fiók. Létrehozni egyszerű, ám működtetni sok munkával jár.

Előnyök

Mivel ez egy képmegosztó, ezért nincsenek nyelvi korlátai, vagyis szerte a világban népszerűsítheted a céged. A megfelelő képek publikálásával segíthet az alkalmazás a számodra megfelelő imázs kialakításában: lehetsz menő, elegáns, innovatív, romantikus. A lényeg, hogy illeszkedjen a vállalkozásod stratégiájához.

Hátrányok

Ez a felület csak úgy működik hatékonyan, ha valóban tudsz tartalmat szolgáltatni, illetve ha a képmegosztás bármilyen módon illeszkedik a céged arculatához. Egy építőipari vállalkozás számára például nem elsődleges szempont a képmegosztás, de lehetséges ezen a területen is alkalmazni az Instagramot: akár egy épülőfélben lévő házat is le lehet fotózni jól. Egy virágüzlet, egy lakberendező cég vagy akár egy könyvesbolt esetében is felépíthető egy jó Instagram-stratégia.

Ha nem tudod, milyen szempontok jöhetnek szóba a felületválasztásnál, olvasd el ezt a cikket:

Fontos a személyes hangvétel

Arra is van lehetőség, hogy bemutasd a cégedet, munkatársaidat az Instagramon. Figyelned kell, hogy ezek személyes, valamelyest intimebb hangulatú képek legyenek – az igazolványképekkel semmit sem érsz –, de azért ne szelfigyűjtemény legyen. Ha például új alapanyagokat keres egy étterem, hasznos lehet ezt akár az Instagramon is dokumentálni – a piacot is bemutathatod, ahol vásárolsz, de akár a séf késgyűjteménye is felkerülhet az oldalra.

A lényeg a jó fotó

A legfontosabb az, hogy a céged által kirakott képek egyediek és érdekesek legyenek. Lehetnek vicces fotók, ha az illik az arculathoz, de lehetnek személyesebb életképek is. Fontos ugyanakkor, hogy ne csússz bele a cuki, futószalagon előállított romantikus giccsbe. Ne gyerekfotókkal, kutyusokkal vagy naplementés tengerpartra rajzolt szívecskékkel próbálkozz, mert ez inkább riasztó lesz. Ugyanakkor, ha illeszkedik a céged stratégiájához, ez is belefér – ha mondjuk egy-egy sütidet óvodások kenik szét a kanapén.

Lényeges, hogy légy hű a céged értékeihez és a filozófiájához.